Wycieczki i czas wolny uczniów odbywających praktyki zawodowe w Hiszpanii

Cześć Wszystkim! Hola a todos! Pozdrawiamy całą społeczność „Ekonoma” i wszystkich sympatyków naszej szkoły. Nasz 3-tygodniowy pobyt w Hiszpanii powoli dobiega końca, więc powracamy z następną porcją wiadomości z urzekającej Hiszpanii. Sami się o tym przekonacie, bo właśnie w tej relacji chcielibyśmy przedstawić Wam odbyte wycieczki oraz to, w jaki sposób spędzamy nasz czas wolny po praktykach.

Pobyt w hiszpańskim Alicante to nie tylko praktyka zawodowa, lecz także poznawanie atrakcji turystycznych, architektury, kultury oraz zwyczajów mieszkańców tego pięknego miejsca. W weekendy, po tygodniu intensywnej i owocnej pracy czekała na nas moc atrakcji, gdyż sobota i niedziela to czas naszego odpoczynku od zadań zawodowych. Atrakcjami tych dni były wycieczki krajoznawcze.

Kartagena to pierwsze miejsce na naszej mapie wycieczek po Hiszpanii, które odwiedziliśmy pod opieką naszych nauczycieli oraz koordynatorki z organizacji przyjmującej – pani Agaty. Kartagena to miasto w południowo-wschodniej Hiszpanii o bogatej historii i urokliwej atmosferze. W czasie spaceru zobaczyliśmy m.in.: Muzeum archeologiczne, ruiny Teatru Rzymskiego, Kościół Santa Maria de Gracia z XVII – XVIII wieku oraz gotycką katedrę z XIII wieku. Czas wolny spędziliśmy w tętniącym życiem porcie handlowym gdzie podziwialiśmy rozwiniętą infrastrukturę portową oraz dokonaliśmy zakupu pierwszych pamiątek.

Drugim miejscem, które odwiedziliśmy była znana ze swojego bogactwa kulturowego Murcja. Podczas kilkugodzinnego spaceru udało nam się zobaczyć: mosty na rzece Segura – jeden z nich nawet lekko się porusza, plac La Glorieta, Kościół San Nicolás de Bari, ogród Floridablanca oraz katedrę de Santa María. Zwieńczeniem naszego pobytu w tym mieście był czas wolny, który przeznaczyliśmy na indywidualne zwiedzanie i kosztowanie hiszpańskich potraw.

Kolejnym celem naszych wycieczek, który wizytowaliśmy był nadmorski park rekreacyjny „El Palmeral”. Czas wycieczki upłynął nam na spacerowaniu pośród wielu gatunków palm, jak również podziwianiu wodospadów i sztucznego jeziora oraz docenianiu piękna krajobrazu. Widok zapierał dech w piersiach! Oczywiście nie obyło się bez wykonania przepięknych zdjęć, których zrobiliśmy, co niemiara – będą one wspaniałą pamiątką z wyjazdu.

W ramach naszej kolejnej wyprawy udaliśmy się do miejscowości Busot, aby zwiedzić najwyższą, bo liczącą aż 70 metrów wysokości, jaskinie krasową w Hiszpanii. W tej wyprawie oprócz nauczycieli – pani Marii i pana Piotra, towarzyszyła nam koordynatorka z organizacji przyjmującej – pani Edyta. Podczas oprowadzania przez przewodniczę poznaliśmy historię odkrycia jaskini, dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstała i jak była przez lata użytkowana oraz podziwialiśmy wytwory natury, czyli liczne stalaktyty i stalagmity. W drodze powrotnej odwiedziliśmy muzeum muzyki etnicznej. Podczas wizyty mieliśmy okazję zobaczyć instrumenty muzyczne z całego świata, a także posłuchać muzyki wykonywanej na instrumentach ludowych.

Tabarca – niewielka wyspa położona na Morzu Śródziemnym na południu od Alicante, była celem naszej ostatniej z zaplanowanych wycieczek. Aby dostać się w to urokliwe miejsce odbyliśmy godzinny rejs statkiem. Wyspa urzekła nas swoim niepowtarzalnym, malowniczym krajobrazem i krystalicznie czystą lazurową wodą. Wrażenie zrobiła także oryginalna architektura i kolorystyka budynków – przechadzając się wąskimi i stromymi uliczkami czuliśmy się jak w „greckim miasteczku”. W drodze powrotnej podczas trwającego rejsu udało nam się zaobserwować pływające delfiny – co uwieczniliśmy na fotografiach.

Podczas weekendów czuliśmy się w Hiszpanii jak prawdziwi turyści, którzy spacerują, zwiedzają i kontemplują, a w poniedziałki z nowymi siłami i zapałem przystępowaliśmy do pracy!!!

Po pracy w wolnym czasie delektowaliśmy się urokami Alicante, jego gościnnością oraz różnorodnością kulturową i kulinarną, a także uczyliśmy się języka hiszpańskiego w terenie. W ramach efektywnego spędzania wolnego czasu odwiedziliśmy wraz z naszą mentorką panią Agatą muzeum ognia „Museo de Hogueras” i zamek Santa Barbara. Aby lepiej poznać Alicante wzięliśmy udział w grze terenowej, którą zorganizowała opiekująca się nami organizacja „Universal Mobility”. Korzystając z przepięknej pogody prawie codziennie chodziliśmy na plażę gdzie całą grupą graliśmy w siatkówkę oraz opalaliśmy się i kąpaliśmy w morzu. Po kolacji zwykle udawaliśmy się na zakupy do pobliskiego supermarketu Mercadona, jak również do galerii handlowej. Zdarzyło nam się nawet skorzystać z usług lokalnego fryzjera. Wieczorami, pod czujnym okiem naszych opiekunów, odrabialiśmy prace domowe, czyli uzupełnialiśmy dzienniczki praktyk.

Po tygodniu naszego pobytu zrobiliśmy pierwsze pranie oraz porządki w jednostkach mieszkalnych. Uczymy się nie tylko zawodu, ale także odpowiedzialności, zaradności i planowania wolnego czasu.

Zapraszamy Was do obejrzenia zdjęć ilustrujących nasze poczynania.